Progenity rondt financieringsronde 125 miljoen dollar af voor prenatale vrouwenzorg en gastro-intestinale therapieën

SAN DIEGO--()--Progenity Inc., een niet-beursgenoteerd bedrijf in biotechnologie, kondigt de afronding van een onderhandse Serie B-investering van 125 miljoen dollar aan. Het gaat om een investering met eigen kapitaal en schuld, aangevoerd door een fonds onder beheer van een bestaande investeerder, Ahtyrium Capital Management.

We zijn dankbaar voor de doorlopende steun van onze bestaande investeerders en we heten nieuwe investeerders welkom bij het team van Progenity”, zei Harry Stylli, bestuursvoorzitter en oprichter van Progenity Inc. “De netto-opbrengsten van deze financiering worden ingezet voor de versnelde ontwikkeling van ons platform voor gastro-intestinale diagnostiek en therapieën voor het maag-darmstelsel, inclusief precieze diagnostische hulpmiddelen, therapieën, microbiome analyse en voedingsmiddelen. Daarnaast wordt de opbrengst gebruikt voor een verbeterd menu en dienstenaanbod op nationaal niveau voor artsen in prenatale en bredere gynaecologische zorg. We gaan door met investeringen in nieuwe assets om onze interne innovatie en commerciële activiteiten kracht bij te zetten.”

Media Contact:
CG Life for Progenity