IDEMIA en JCB werken samen aan lancering betaalkaart met F-Code in Japan

COLOMBES, Frankrijk--()--IDEMIA, internationaal leider in vertrouwenstechnologie voor een steeds digitalere wereld, kondigt aan samen te werken met JCB, het internationaal toonaangevende betaalnetwerk van Japan. De samenwerking is gericht op de introductie van biometrische betaalmethoden voor Japanse klanten.

Met F-Code, een vernieuwende kaart voor biometrisch betalen die de pincode vervangt door de vingerafdruk, begint een nieuw hoofdstuk voor biometrische betalingen in Japan en in regionale kernmarkten van JCB. F-Code versterkt de beveiliging en privacybescherming, doordat het unieke en universele identificatie mogelijk maakt. Het helpt retailers ook het afrekenproces te versnellen en stelt banken en overheden in staat identiteitsfraude, diefstal en ongeoorloofde toegang tot services tegen te gaan.

IDEMIA
Julien TAHMISSIAN