HCL Technologies steunt Volvo Ocean Race 2017-18

• Volvo Ocean Race is ’s werelds langste sportevenement
  • Met 45.000 zeemijl stopt de Volvo Ocean Race in 12 steden over de hele wereld
  • HCL is de strategische IT-serviceprovider van de Volvo Ocean Race

ALICANTE, Spanje--()--De editie 2017-18 van de Volvo Ocean Race is van start gegaan in de Spaanse stad Alicante, met HCL Technologies als strategische IT-serviceprovider. Het internationaal toonaangevende bedrijf in IT-services ondersteunt de technologische infrastructuur en voorziet de Race Village en het Command Centre in Alicante van communicatielijnen naar de andere 12 gaststeden over de hele wereld. ’s Werelds langste en zwaarste professionele sportevenement begon in Alicante en zal acht maanden later finishen in Den Haag.

Voorafgaand aan het hijsen van de startvlag, zei Jordi Neves, Chief Digital Officer van de Volvo Ocean Race: “Meer dan vier decennia lang heeft de Volvo Ocean Race enkele van de beste zeilers bijeengebracht. Deze editie van de race is digitaler dan voorheen, met HCL als strategische IT-partner. Deze editie is ook speciaal voor ons, omdat we voor het eerste een Duurzaamheidsprogramma hebben in samenwerking met het VN-programma Environment Clean Seas, om te laten zien dat we geven om gezonde zeeën. Duurzaamheid is enorm belangrijk voor racelocatie. Daarom willen we bijdragen aan het plasticvrij maken van onze oceanen en het verbruik van fossiele brandstoffen terugdringen."

HCL Technologies
Elka Ghudial