Internationaal onderzoek onderstreept economische voordelen voor ‘steden zonder contant’

SAN FRANCISCO--()--Visa (NYSE: V) heeft vandaag de resultaten bekendgemaakt van een onafhankelijk onderzoek van Roubini ThoughtLab in opdracht van Visa naar de economische impact van digitale betalingen in grote steden in verschillende delen van de wereld. Wanneer men vaker een beroep doet op digitale betaalmethoden, zoals kaarten en mobiel betalen, kan dat een getaxeerd voordeel van wel 470 miljard dollar per jaar opleveren, blijkt uit onderzoek in honderd steden. Dat geschatte voordeel staat gelijk aan ruwweg 3 procent van het gemiddelde bruto binnenlands product van deze steden.

Cashless Cities: Realizing the Benefits of Digital Payments” is een uniek onderzoek dat de potentiële nettovoordelen kwantificeert voor steden met een ‘haalbare mate van contantloosheid’.

Visa Inc.
Hugh Norton