Vidac Pharma presenteert positieve resultaten proof-of-concept-onderzoek (fase 2a) naar VDA-1102 tegen keratosis actinica

JERUZALEM--()--Vidac Pharma, een op dermatologie en oncologie gericht biofarmaceutisch bedrijf, heeft vandaag de positieve resultaten bekendgemaakt van zijn proof-of-concept-onderzoek (fase 2a) voor zijn experimentele topische medicijn, de zalf VDA-1102, tegen keratosis actinica (AK). AK is een vroege vorm van plaveiselcelcarcinoom. De resultaten wijzen op VDA-1102 als mogelijk unieke, niet-irriterende behandeling van AK.

Volgens hoogleraar Mark Lebwohl, onderzoeker en voorzitter van de afdeling dermatologie van de Icahn School of Medicine in Mount Sinai, ‘zijn de resultaten veelbelovend omdat alle behandeling van keratosis actinica tot op heden irriteren’. “We hebben behoefte aan niet-irriterende behandelingen voor AK, die niet tot korstvorming leidt.”

Vidac Pharma
Shelly Majar, +972-2-5952090