Pink Ribbon wordt 25: borstkankercampagne The Estée Lauder Companies bereikt mijlpaal van 25-jarig jubileum

The Estée Lauder Companies halen 70 miljoen dollar op en zetten zich in voor grootste fundraising ooit

Campagne eert leven en nalatenschap van wijlen Evelyn H. Lauder, co-schepper Pink Ribbon en voorvechter van borskankerbeweging

The 2017 Estée Lauder Companies' Breast Cancer Campaign ad visual (Graphic: Business Wire)

NEW YORK--()--The Estée Lauder Companies viert het 25-jarige jubileum van de The Breast Cancer Campaign (voorheen bekend als The Breast Cancer Awareness Campaign) en de co-creatie van de iconische Pink Ribbon door zijn visionaire oprichter, wijlen Evelyn H. Lauder.

Vijfentwintig jaar geleden was er geen Pink Ribbon. Vrouwen over de hele wereld overleden aan borstkanker, maar er werd weinig over gesproken. Lauder zag dat er dringend behoefte was aan prominente aandacht voor borstkanker, en wilde de schijnwerpers op deze kwestie richten. In 1992 werd ze een pionier voor de borstkankerbeweging. Ze was een van de scheppers van de Pink Ribbon en lanceerde The Estée Lauder Companies’ Breast Cancer Campaign (The Campaign). Het daaropvolgende jaar richtte ze de Breast Cancer Research Foundation® (BCRF) op, een non-profitorganisatie die geld ophaalt dat uitsluitend wordt besteed aan borstkankeronderzoek. Tegenwoordig is de Pink Ribbon een alomtegenwoordig symbool en zet The Campaign internationaal de toon in het debat over borstkanker. De campagne heeft een wereldwijde beweging voor financiering van innovatief onderzoek en bewustzijn veroorzaakt, wat inspireerde tot betekenisvolle actie.

The Estée Lauder Companies
Bari Seiden-Young, 212-572-4475