NTT Com lanceert Enterprise Cloud for ERP

Zal internationaal het beheer van end-to-end SAP-oplossingen op basis van cloud op zich nemen

Image (Graphic: Business Wire)

TOKYO--()--NTT Communications Corporation (NTT Com), de ICT solutions en international communications business binnen de NTT Group (TOKYO: 9432) heeft vandaag bekendgemaakt per direct en in samenwerking met de Dell Technologies Group Virtustream, Inc. en EMC Japan K.K., de Enterprise Cloud for ERP, een service voor SAP-installaties op basis van een cloud-platform voor meerdere gebruikers, te lanceren.

Met de inclusie van managed services zal de nieuwe oplossing een op de cloud gebaseerd, packaged SAP-platform bieden aan klanten in Japan, de Verenigde Staten, Europa en Australië, waarmee de bedrijfskritische SAP-systemen van deze klanten in de cloud beschikbaar blijven.

De Enterprise Cloud for ERP-service heeft een optie voor virtuele HANA (hetgeen tot wel 2,9 TB aan geheugen biedt) en fysieke HANA (max. 8,0 TB aan geheugen), wat beschikbaar zal zijn als een cloud-platform voor meerdere gebruikers dat SAP HANA’s in de architectuur van-geheugendatabases ondersteunt. Behalve de basisservice is tevens een optie ‘hoge beschikbaarheid’ aanwezig, voor nog meer veerkracht en herstelprocedures na een ramp via het gebruik van afwijkende routering en dubbel uitgevoerde datacentra in Tokyo en Osaka. De service bevat ook ‘pay-as-you-go’-opties die technologie voor μVM resource-management leveren voor het reguleren van CPU- & geheugengebruik, waarmee gebruikers kunnen profiteren van de flexibiliteit en betrouwbaarheid van een cloud-omgeving in combinatie met virtuele en fysieke HANA-omgevingen. De service richt zich op het tot wel 65% reduceren van de totale eigendomskosten in vergelijking met de kosten voor eigen systemen.

Behalve een op SAP cloudgebaseerd platform levert de nieuwe oplossing een managed service voor OS, SAP Basis, SAP HANA, evenals een service voor systeemmonitoring en ondersteuning met toegang tot een technisch accountmanager. Deze accountmanager zal operationele ondersteuning bieden op basis van de beheermethodiek ITIL, analyses verstrekken van de operationele status en adviezen geven op basis van best practices. Klanten zullen op eenvoudige en efficiënte wijze het platform kunnen bedienen op basis van een uitgebreid keuzemenu, zodat zij zich kunnen concentreren op het ontwerp van hun eigen werkprocessen en applicatieontwikkeling.

Buiten Japan biedt NTT Com een totale SAP-oplossing in de Verenigde Staten, Europa en Australië waarin dezelfde services voor het eigen maken en beheer zijn opgenomen. Hierdoor kunnen gebruikers moeiteloos gebruikmaken van de centrale, internationaal gestandaardiseerde SAP-infrastructuren en managed services in een cloud-omgeving.

NTT Com is van plan om de functionaliteit van Enterprise Cloud for ERP en het aantal regio's waar het beschikbaar zal zijn uit te breiden in samenwerking met Virtustream en EMC Japan. Het bedrijf is ook van plan om een Cloud Management Platform aan te bieden waarop geïntegreerd beheer van meerdere cloud-omgevingen aangeboden worden wat voor connectiviteit zorgt met de overzeese cloud van Virtustream; het bedrijf zal tevens gekoppelde services op basis van een cloud-platform aanbieden door middel van NTT Com’s Software-Defined Exchange Service.

Over NTT Communications Corporation

NTT Communications levert adviesdiensten, architectuur, beveiliging en clouddiensten om de informatie- en communicatietechnologie (ICT) van bedrijven te optimaliseren. Dit aanbod wordt ondersteund door de wereldwijde infrastructuur van het bedrijf, waaronder het toonaangevende wereldwijde tier-1 IP-netwerk, het Arcstar Universal One™ VPN-netwerk, dat wereldwijd 196 landen/regio's en 140 beveiligde datacenters bereikt. Oplossingen van NTT Communications gebruiken de wereldwijde hulpbronnen van de bedrijven van de NTT Group, waaronder Dimension Data, NTT DOCOMO en NTT DATA.
www.ntt.com | Twitter@NTT Com | Facebook@NTT Com | LinkedIn@NTT Com

Contactpersonen voor de media
NTT Communications Corporation
Dhr. Yasumasa Morita/Dhr. Masayuki Hayashi/Mevr. Yuko Tomita, +81 (0)3 6733 9521