Velodyne LiDAR sluit contract af met Mercedes-Benz voor waarnemingssysteem

Loading media player...

Video credit: Mercedes-Benz Research & Development North America

SAN JOSE, Calif.--()--Velodyne LiDAR Inc., wereldleider in driedimensionale waarnemingssystemen voor autonome voertuigen, is door Mercedes-Benz Research & Development geselecteerd voor de levering van sensoren voor de VLP-32C Ultra Puck™. De sensoren dragen bij aan de verdere ontwikkeling van volledig geautomatiseerde auto’s zonder bestuurders.

“We zijn blij dat onze LiDAR-technologie wordt verwerkt in Mercedes-Benz’ sensorsamenstelling voor volledig geautomatiseerde auto’s zonder bestuurder. Deze stap versterkt de positie van Velodyne in dit segment en garandeert de veiligheid en efficiëntie van toekomstige autonome auto’s”, zei David Hall, CEO van Velodyne LiDAR. “Mercedes-Benz staat voor uitzonderlijke prestaties en kwalitatief hoogstaand ontwerp. We zijn daarom erg blij met deze kans bij te dragen aan dit veelbelovende programma.”

Velodyne LiDAR Media Contact
Andrew Hussey, 408-966-5078