Rockwell Automation kondigt CEO Blake Moret aan als nieuwe voorzitter raad van bestuur

Blake Moret will become Rockwell Automation’s chairman of the board January 1, 2018, succeeding Keith Nosbusch. (Photo: Business Wire)

MILWAUKEE--()--Rockwell Automation, Inc. (NYSE:ROK) heeft vandaag bekendgemaakt dat haar raad van bestuur president en CEO Blake D. Moret heeft benoemd tot bestuursvoorzitter. De benoeming treedt 1 januari 2018 in werking. Moret, 54, is daarmee de opvolger van Keith D. Nosbusch, die sinds 2005 bestuursvoorzitter is en aanblijft als bestuurder. Het bedrijf blijft werken met een onafhankelijk hoofdbestuurder.

Hoofdbestuurder Donald R. Parfet zei: “Sinds het aantreden van Blake als CEO en lid van de bestuursraad in juli 2016 heeft hij aangetoond over uitzonderlijke kwalificaties te beschikken voor de leiding van het bedrijf en de directie. Blake is een groot voorvechter van de prestatiecultuur binnen het bedrijf. Hij heeft het buitengewone vermogen tot inspireren en verbinden van klanten, werknemers, partners en de directie. De raad van bestuur heeft er vertrouwen in dat deze bestuurlijke structuur leidt tot nog meer succes voor het bedrijf.”

Rockwell Automation, Inc.
Steve Etzel