Cambridge Blockchain lanceert Europees dochterbedrijf en gaat met blockchainproject Infrachain crisis rond reglementaire kosten te lijf

PARIJS--()--Cambridge Blockchain richt een nieuwe dochteronderneming op die de implementatie van zijn software voor nakoming van wetten rond digitale identiteit voor financiële identiteit in Europa versnelt. Het nieuwe bedrijf, Cambridge Blockchain SAS, is gevestigd op de start-upcampus Partech Shaker in Parijs en wordt het eerste bedrijf buiten Luxemburg dat deelneemt aan het blockchainproject Infrachain.

Sinds de financiële crisis hebben 's werelds grootste banken meer dan 321 miljard dollar aan boetes betaald. In totaal besteedden ze jaarlijks meer dan 270 miljard dollar aan wettelijke nakoming. "Dankzij de steun van Partech Ventures en Infrachain verkeren we in een goede positie om de grootste bedreiging voor de sector te pareren: de kosten van wettelijke nakoming", zei Matthew Commons, CEO van Cambridge Blockchain. "Het is interessant om te bedenken dat onze technologie niet alleen aan onze Europese partners tegemoetkomt, maar ook als katalysator dient om enkele van de meest complexe wettelijke kwesties voor financiële instituties op te lossen."

Cambridge Blockchain
Pierre-Jean Hanard