Londons Metropolitan Police Service väljer Box för molnbaserad innehållshantering för 50 000 medarbetare

LONDON--()--Box, Inc. (NYSE: BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelade idag att Londons Metropolitan Police Service (the Met) går över till Box. Polismyndigheten, som har Greater London med 8,6 miljoner invånare som arbetsområde, kommer ha upp till 50 000 användare inom hela organisationen för molnbaserad innehållshantering som ett steg på vägen mot digitalt polisarbete.

– Det är mitt jobb att leverera digital omvandling på the Met och förse våra chefer och medarbetare med den bästa tekniken för att förbättra servicen och brottsbekämpningen i. Genom att välja Box omvandlar vi hur vi alla får åtkomst till innehåll, vilket gör oss mycket mer effektiva, något som är av allra största vikt i arbetet med brottsbekämpning, säger Angus McCallum, Chief Information Officer på the Met.

– The Met är den största polisstyrkan i Storbritannien. Genom att välja Box ger the Met sina medarbetare möjlighet att arbeta med brottsbekämpning på ett smartare sätt. Vi är så glada att Box kan bidra till att förstärka the Mets otroliga arbete med att skydda London, säger David Benjamin, Box Senior Vice President och General Manager för EMEA.

The Met har identifierat flera användningsmöjligheter, som att tillhandahålla en central plats online för CCTV-filmmaterial, vilket gör det enklare att söka efter och dela värdefullt bevismaterial utan att behöva resa till lokala myndigheter eller hantera fysiska medier som dvd-skivor eller USB-minnen.

Box gör det enkelt för mer än 76 000 organisationer världen över att dela, få åtkomst till och samarbeta kring filer på ett säkert sätt. Företaget servar 65 % av de företag som ingår i Fortune 500, inklusive företag som Amadeus, AstraZeneca, Eurostar, Faber & Faber, General Electric, P&G, Schneider Electric, Virgin Trains med flera.

Om Metropolitan Police Service

The Met är Storbritanniens största polismyndighet i England och Wales.

Om Box

Box (NYSE:BOX) är ett företag inom molnbaserad innehållshantering som gör det möjligt för verksamheter att revolutionera sitt arbetssätt genom att på ett säkert sätt koppla upp medarbetare, information och applikationer. Box grundades 2005, och över 76 000 företag världen över använder sig av deras tjänster, däribland AstraZeneca, General Electric, P&G och The GAP. Box har sitt huvudkontor i Redwood City, Kalifornien, och kontor över hela USA, Europa och Asien. Mer information om Box finns på http://www.box.com/.

Box
Titus Thomson, 44(0)7598029952