Europese Commissie keurt nieuwe indicatie goed voor Soliris (Eculizumab) als middel tegen blijvende gegeneraliseerde myasthenia gravis

NEW HAVEN, Conn.--()--Alexion Pharmaceuticals, Inc. (NASDAQ:ALXN) heeft vandaag bekendgemaakt dat de Europese Commissie (EC) de verruiming van de indicatie voor Soliris® (eculizumab) heeft goedgekeurd. De indicatie is verruimd naar blijvende gegeneraliseerde myasthenia gravis (gMG) bij volwassenen bij wie de antistof tegen acetylcholinereceptor aanwezig is. Soliris is de eerste en enige in de EU goedgekeurde therapie die zich op het complementsysteem richt voor de behandeling van deze uiterst zeldzame subcategorie patiënten. Patiënten met een hardnekkige variant van gMG kunnen moeite hebben met lopen, spreken, slikken en ademen, ondanks de therapieën die momenteel worden ingezet tegen MG. Bij verslechteringen van het ziektebeeld is ziekenhuisopname op de intensive care vaak noodzakelijk, omdat de crises levensbedreigend kunnen zijn. Soliris wordt eerst in Duitsland geïntroduceerd voor deze nieuw indicatie. Alexion overweegt ook lanceringen in andere EU-landen.

Alexion Pharmaceuticals, Inc.
Arne Naeveke, PhD, 475-230-3774