Yamaha Motor vestigt record met halfjaarcijfers

TOKYO--()--Yamaha Motor Co., Ltd. (TOKYO:7272)(ISIN:JP3942800008) heeft vandaag bekendgemaakt dat haar geconsolideerde netto-omzet in de eerste helft van het boekjaar 2017 (eindigend op 31 december 2017) met 828,1 miljard yen 6,4 procent hoger ligt dan vorig jaar. Het bedrijf vestigde historische records met een bedrijfswinst van 82,2 miljard yen (25,7 procent hoger) en een winst voor belastingen van 83,5 miljard yen (51,1 procent hoger). De aan aandeelhouders van het moederbedrijf toerekenbare winst bedroeg 60,8 miljard yen (87,5 procent hoger).

In opkomende economieƫn nam de verkoop van motorfietsen toe. De bedrijfswinst was aanzienlijk hoger dankzij de verkoop van hoger geprijsde producten en kostenbesparingen, als gevolg van de toename van platformgerichte producten. In ontwikkelde markten stimuleerden motorfietsen, mariene producten, industriƫle machines en robots en fietsen met trapondersteuning de hogere verkoop- en winstcijfers.

Yamaha Motor Co., Ltd.
Naoto Horie, +81-3-5220-7211