• Autobandenmarkt.nl verklapt waarop u bij het kopen van een gebruikte auto moet letten.
  • In de webshop vinden klanten banden en onderdelen voor elke auto.

Kijken loont: Autobandenmarkt.nl geeft tips voor het kopen van een gebruikte auto (Photo:Business Wire)

HANNOVER, Duitsland--()--Als het verlangen naar een auto groot is maar het budget klein, moet er een gebruikte auto komen. De keuze is enorm - talrijke portalen en internetplatforms bieden auto‘s aan van alle merken, modellen en kleuren, en dat tegen verleidelijk lage prijzen. Autobandenmarkt.nl heeft een aantal tips samengesteld, zodat de droomauto later geen nachtmerrie blijkt te zijn. De belangrijkste punten zijn al te controleren als u een rondje om de auto loopt.

Lak

Ook een leek kan al meteen zien of er kleurverschillen of matte plekken in de lak zijn. Daar zijn vaak provisorisch gerepareerde plekken verstopt. Als u het zekere voor het onzekere wilt nemen, kunt u oude auto‘s ook met een magneet controleren. Als de magneet niet aan de lak blijft zitten, zit er meer plamuur onder dan metaal.

Olie

Glinsterende druppels aan de motor en de versnellingsbak of onder de auto duiden op defecte pakkingen of nog erger. Ook aan de slangen mag geen vloeistof te zien zijn. Verlies van olie kan vaak grote motorschade tot gevolg hebben.

Banden

Deze vormen de verbinding van de auto met de weg en zijn dus een van de belangrijkste onderdelen. Bij het checken van de auto dient u heel goed op de toestand van de gemonteerde banden letten: als ze ouder zijn dan acht jaar (de productiedatum is heel gemakkelijk te herkennen met behulp van de zogenaamde DOT-markering aan de zijkant van de band) of als de profieldiepte minder dan 1,6 millimeter bedraagt, moeten ze echt worden vervangen. Als de banden ongelijk gesleten zijn, is het spoor waarschijnlijk scheefgetrokken.

Zelfs wanneer de auto deze controle heeft doorstaan, dan nog is een proefrit nodig, want alleen zo krijgt u een indruk van het werkelijke rijgedrag van de auto. Als de motor bij een koude start moeilijk aanspringt of rammelt, kan dat op defecten duiden. Tijdens de rit moeten besturing, koppeling en schakeling zonder problemen te bedienen zijn. Ook de remmen zijn belangrijk. Deze dienen alleen op stukken weg zonder verkeer te worden getest. Het ABS kan met een noodstop worden gecontroleerd: als de wielen blokkeren en de auto niet in het spoor blijft, is er iets niet in orde. Ook het rempedaal moet niet helemaal ingetrapt kunnen worden, anders is er waarschijnlijk een probleem met de remcilinder.

Als de auto onderdelen of nieuwe banden nodig heeft, hoeft dat niet beslist duur te worden. Autobandenmarkt.nl heeft een omvangrijk assortiment aan banden voor personenauto‘s en vrachtwagens, maar ook speciale banden, onderdelen en accessoires voor een redelijke prijs - bijvoorbeeld motorolie en remvoeringen. Als u na aanschaf van de banden niet zelf met de krik aan de gang wilt, kunt u de bestelde banden ook rechtstreeks aan de montagepartner laten leveren en de banden door een vakman laten verwisselen.

Over Autobandenmarkt.nl:

Bij Autobandenmarkt.nl kunnen belangstellenden kiezen uit meer dan 100 bandenmerken en meet dan 25.000 modellen: daaronder ook telkens de banden die als beste uit de tests zijn gekomen. Banden voor personenauto‘s, motoren evenals vrachtwagens, nutsvoertuigen en bussen maken ook deel uit van de portefeuille naast volledige wielen, velgen en vervangonderdelen en accessoires voor personenauto‘s. Bijzonder praktisch: De nieuwe banden worden snek en gratis* op elk gewenst adres geleverd. De kopers kunnen bij het online aankopen van de banden ook heel eenvoudig een van de meer dan 1.700 professionele montagepartners kiezen die dan de nieuwe banden vakkundig monteert. Vele van de garages die met ons samenwerken bieden ook nog andere bandenservice aan.

*vanaf 2 banden

Banden online kopen:

www.reifendirekt.de, www.reifendirekt.at, www.reifendirekt.ch, www.123pneus.ch, www.autobandenmarkt.nl, www.123pneus.fr, www.mytyres.co.uk, www.gommadiretto.it, www.neumaticos-online.es en in vele van de Delticom online shops.

Alles over banden van A tot Z: www.banden.nl

Bandentests: www.autobandentest.com

Informatie over het bedrijf: www.delti.com

Contactpersoon voor de pers:
insignis Agentur für
Kommunikation GmbH (GPRA)
Henning Jahns
Tel.: +49-511-132214-14
Fax: +49-511-132214-99
delticom@insignis.de
Delticom AG
Anne Lena Peters