Moody’s krijgt Europese goedkeuring voor overname Bureau van Dijk

NEW YORK--()--Moody’s Corporation (NYSE:MCO) maakt vandaag bekend dat het toestemming heeft gekregen van de mededingingsautoriteit van de Europese Commissie om Bureau van Dijk, een wereldwijde aanbieder van business intelligence en bedrijfsinformatie over te nemen. Mopdy’s had de voorgenomen overname van Bureau van Dijk op 15 mei 2017 al gemeld.

Overeenkomstig de voorwaarden van de transactie, verwacht Moody’s de overname in augustus 2017 te voltooien.

Bureau van Dijk combineert, stadariseert en distribueert een van de meest uitgebreide databanken over private ondernemingen ter wereld. Daarin zijn de gegevens van ruim 220 miljoen bedrijven opgenomen. Het heeft samenwerkingsverbanden met meer dan 160 onafhankelijke aanbieders van informatie, en dat zorgt voor een platform dat cliënten verbindt met data uit zeer verschillende bedrijfstakken.

Salli Schwartz
Global Head of Investor Relations and Communications