Dole Farm in Chili ontvangt Rainforest Alliance-certificering

Het vervullen van de Sustainable Agriculture Network (SAN)-standaard (Duurzaam Landbouwnetwerk) drukt de toewijding van Huelquen Farm uit voor een verantwoordelijkheid op sociaal, milieu en gemeenschappelijk gebied.

WESTLAKE VILLAGE, Californië--()--De Dole Food Company kondigde vandaag aan dat Huelquen Farm met succes geauditeerd is in het kader van de Sustainable Agriculture Network-standaard en dat het nu Rainforest Alliance Certified™ is.

Op Huelquen Farm, gelegen in Paine (Chili) wordt op 100 hectare, druiven voor het Dole-label alsmede voor privé-labels verbouwd. Huelquen Farm mengt traditionele rassen zoals Crimson pitloos, Flame pitloos, Thompson pitloos en Red Globe met nieuwe variëteiten van Great Green, Moon Balls en Timco.

De Rainforest Alliance is een internationale non-profitorganisatie met meer dan 30 jaar ervaring op het gebied van het ontwikkelen en bevorderen van duurzame standaarden voor de landbouw. De standaard is gericht op het behouden van biodiversiteit, natuurlijke bronnen en het promoten van het welzijn van werkers, hun families en gemeenschappen.

“Deze certificering waarmee bevestigt wordt hoe onze landbouwpraktijken en boerderijbeheer ontwikkeld zijn, is voor ons een geweldige prestatie,” aldus Francisco Chacon, President van Dole Diversified. “We willen ons steentje bijdragen als goede boer en werkgever zodat we de wereld beter maken. Die inzet resoneert bij onze werkers en onze klanten en is tevens belangrijk voor onze partner retailklanten.”

Over Dole Food Company

Dole Food Company is een van 's werelds grootste producenten en verkopers van vers fruit en verse groenten van hoge kwaliteit. Dole is een marktleider in veel van de producten die het verkoopt, evenals in voedingsvoorlichting en -onderzoek. Voor meer informatie kunt u terecht op www.dole.com.

Over Dole Chili

Dole begon zijn bedrijfsactiviteiten in Chili in 1982 en is de grootste exporteur van Chileens fruit. Het bedrijf exporteert hardfruit, waaronder druiven, appels, peren, bosbessen, kersen, steenvruchten (bijv. perziken en pruimen) en kiwi's vanuit ongeveer 1.800 bedrijfseigen hectaren, 2.600 hectaren in lease and 14.000 hectaren op contract basis in Chili, 2.000 hectaren op contract basis in Argentinië, en 1.800 hectaren op contract basis in Peru.

Over de Rainforest Alliance

De Rainforest Alliance is een internationale non-profitorganisatie, en een groeiend netwerk van mensen die geïnspireerd en toegewijd zijn om samen te werken om onze missie voor het behouden van biodiversiteit en een duurzame bestaanszekerheid te realiseren. De Rainforest Alliance viert in 2017 zijn 30 jarig bestaan, en probeert de planeet opnieuw in balans te brengen door middel van creatieve, pragmatische samenwerking met boeren, bosbouwers, bedrijven en consumenten, zodat wereldwijd sterke bossen en gezonde gemeenschappen gebouwd worden. Ga voor meer informatie naar http://www.rainforest-alliance.org.

Dole Food Company, Inc.
William Goldfield, 818-874-4647