Phenom-World lanceert generatie 5 Phenom Pro en ProX REM's op Microscopy & Microanalysis Conference USA

De uitstekende prestaties in een breed scala aan toepassingen bieden een serieus alternatief voor vloermodel-REM's

EINDHOVEN, Nederland--()--Phenom-World, de toonaangevende wereldwijde leverancier van rasterelektronenmicroscopen (REM's), heeft vandaag haar 5e generatie Phenom Pro en ProX REM's geïntroduceerd. De verbeterde beeldvormingsprestaties van de systemen, 20 procent resolutieverbetering, grotere keuze aan detectoren en nieuwe software verbreden hun toepassingsgebied aanzienlijk, terwijl de gebruiksvriendelijkheid waar de REM's van Phenom-World om bekend staan nog steeds gehandhaafd blijft. Hun uitstekende prestaties bieden een serieus alternatief voor vloermodel-REM's in toepassingen die gaan van materiaalkunde, industriële productie, elektronica, aardwetenschappen, tot levenswetenschappen, onderwijs en nog veel meer.

“Desktop-REM's zijn volwassen geworden en leveren waardevolle en betrouwbare resultaten,” verklaarde Emile Asselbergs, CEO van Phenom-World. “REM-gebruikers realiseren steeds meer dat ze geen grote vloermodel-REM nodig hebben voor vele REM-taken. Sterker nog, de meeste van onze momenteel geïnstalleerde desktop-REM-systemen worden gebruikt in toepassingen die eerder gebruik maakten van vloermodelsystemen. Onze generatie 5 REM's zal deze trend alleen maar versnellen.”

Geavanceerde nieuwe functies

“Generatie 5 is een grote stap voorwaarts en voegt een aantal geavanceerde functies toe,” stelt Jos Maas, directeur Productmarketing. “De beeldvorming is verbeterd dankzij nieuwe elektronica en een verbeterde lens. De resolutie is minstens 20 procent beter. Daarnaast is er een optionele hoogwaardige secundaire elektronendetector beschikbaar, waardoor de toepassing kan worden uitgebreid naar situaties waarbij meer gevoeligheid voor oppervlakte-informatie nodig is. Dankzij de generatie 5 REM's kan de gebruiker ook beelden vormen van materialen die zeer gevoelig zijn voor straalbeschadiging. De compatibiliteit van handschoenenkasten maakt het mogelijk om hoogreactieve materialen weer te geven die gemanipuleerd moeten worden in een inerte gasomgeving, zoals argon of stikstof. Bovendien is de uitstekende gebruikerservaring, die het kenmerk van alle Phenom-World-producten is, dankzij de nieuwe softwarefuncties naar het volgende niveau getild.”

Gebouwd op succes

De generatie 5 Phenom Pro en ProX REM's zijn voorzien van alle unieke eigenschappen die van hun voorgangers een fenomenaal succes hebben gemaakt. Het zijn robuuste, trillingsongevoelige REM's die gemakkelijke monsterhantering mogelijk maken en snel een beeld leveren, na slechts ongeveer 30 seconden. Een CeB6-bron met hoge helderheid en lange levensduur biedt een uitstekende beeldkwaliteit, zelfs onder lage vacuümomstandigheden bij het analyseren van niet-geleidende monsters. Een krachtige en zeer transparante Application Programming Interface (API) maakt het gemakkelijk voor gebruikers om de beeldvorming en beeldverwerking te optimaliseren voor hun eigen toegewijde workflows. Daarnaast laat een volledig geïntegreerde energiedispersieve detector voor röntgenspektroscopie (EDS) op de Phenom ProX de elementaire compositie en distributie op microscopische schaal analyseren.

Asselbergs benadrukte: “Deze nieuwe generatie REM's wijst duidelijk op onze inzet voor innovatie die het werk van onze klanten makkelijker maakt, zodat ze hun doelen sneller kunnen bereiken. Tevens toont het de groeiende capaciteit van desktop-REM's, waardoor ze de eerste keuze zijn voor vele hoogwaardige toepassingen.”

Ga voor meer informatie naar de website van het bedrijf op: www.phenom-world.com of bezoek ons op M&M USA, de conferentie die plaatsvindt op 7-10 augustus in St. Louis, MO (stand 430).

Over Phenom-World

Bij Phenom-World zijn we van mening dat doorbraken zich voordoen wanneer complexe nanotechnologie intuïtief wordt gemaakt, makkelijker is in het gebruik en binnen bereik wordt gebracht. Als wereldwijde leverancier van desktop rasterelektronenmicroscopen is het ons doel om beeldvorming en analyse op nanoschaal beschikbaar te maken voor elke wetenschapper in elk laboratorium. Daarom investeren wij onze tijd en moeite in het ontwikkelen van hoogwaardige elektronenmicroscoopoplossingen die functioneel rijk zijn, maar toch eenvoudig te gebruiken. Onze missie is om technologie te creëren die een echt effect heeft op de wijze waarop mensen werken. Dit vereist vernieuwend denken, samenwerking en een ondernemende houding. Onze gepassioneerde medewerkers werken in de hightech regio van Eindhoven in Nederland en hebben de vrijheid die ze nodig hebben om te innoveren. Samen met onze zeer vaardige partners in meer dan 45 landen over de hele wereld zorgen ze ervoor dat onze klanten snelle, nauwkeurige resultaten krijgen die hen in staat stellen om meer te bereiken in nanotechnologie.

Phenom-World is een particuliere, in Nederland gevestigde spin-off van FEI Company (2009) (nu onderdeel van Thermo Fisher Scientific) en ligt in het hart van de Brainport Regio Eindhoven, een van de belangrijkste hightech gebieden wereldwijd. Meer informatie is te vinden op: www.phenom-world.com.

MindWrite Communications, Inc.
Sandy Fewkes, 408-224-4024