General Cable overweegt strategische mogelijkheden rond waardeverhoging voor aandeelhouders

HIGHLAND HEIGHTS, Ky.--()--General Cable Corporation (NYSE: BGC), leider in de ontwikkeling, het ontwerp, productie, marketing en distributie van kabelproducten van koper, aluminium en glasvezel voor de energiesector, industrie en communicatiesector, heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn raad van bestuur strategische mogelijkheden rond waardeverhoging voor aandeelhouders in overweging neemt, waaronder een eventuele verkoop van het bedrijf. Het bedrijf heeft J.P. Morgan Securities LLC aangetrokken als financieel adviseur en Sullivan & Cromwell LLP als juridisch adviseur voor ondersteuning binnen dit proces.

John E. Welsh III, niet-uitvoerend bestuursvoorzitter, zei: “Na zorgvuldig beraad heeft onze raad van bestuur besloten strategische alternatieven in ogenschouw te nemen met het doel de waarde voor aandeelhouders te verhogen. Hoewel het bestuur geweldige vooruitgang heeft geboekt bij de tenuitvoerbrenging van onze strategische routekaart voor de transformatie in een doelgerichter, efficiënter en innovatiever bedrijf, verwachten we dat de sector binnenkort consolideert. Daarom vinden we dat deze strategische heroverweging op dit moment de belangen van onze aandeelhouders het beste dient.”

General Cable Corporation
Investors: