H.I.G. Capital voltooit gestructureerde schuldinvestering in Brits vastgoed ter ondersteuning van groei VIRTUS

LONDEN--()--H.I.G. Capital, LLC, een toonaangevende participatiemaatschappij en alternatief investeerder met meer dan 20 miljard euro aan privaat vermogen in beheer, heeft bekendgemaakt dat zijn dochteronderneming H.I.G. Realty Partners een gestructureerde schuldinvestering in de Britse datacenterbranche heeft voltooid. H.I.G. heeft deelgenomen aan het kredietsyndicaat ter ondersteuning van VIRTUS Data Centres, een toonaangevend bedrijf voor co-locatie dat opereert in het middensegment van de Londense markt. VIRTUS Data Centres gebruikt het geld voor de herfinanciering van zijn bestaande kredietfaciliteiten en de financiering van zijn groeistrategie. De voorwaarden zijn niet bekendgemaakt.

H.I.G. blijft zijn omvangrijke Europese vastgoedportefeuille uitbreiden. De portefeuille bestaat zowel uit participatie- als schuldinvesteringen. De focus ligt daarbij op waardeverhogende projecten in de small- en midcap.

H.I.G. Capital
Riccardo Dallolio, P +44 (0) 207 318 5700, F +44 (0) 207 318 5749