Bee’ah en Masdar lanceren joint venture voor afvalenergiecentrales voor Verenigde Arabische Emiraten

PARIJS--()--Bee’ah, het belangrijkste bedrijf voor milieubeheer van het land, en Masdar, een bedrijf in hernieuwbare energie uit Abu Dhabi, hebben formeel de joint venture Emirates Waste to Energie Company (EWEC) opgericht. Dit bedrijf bouwt afvalenergiecentrales in de regio.

In overeenstemming met de visie op milieuproblematiek en de strijd tegen vervuiling van sjeik dr. Sultan bin Muhammad Al Qasimi, lid van de Hoge Raad en leider van Sharjah, is het eerste project de bouw van een faciliteit in Sharjah voor energieopwekking met verschillende soorten afval. De centrale is de eerste van zijn soort in de regio, verwerkt in de eerste fase jaarlijks meer dan 300.000 ton aan vast huishoudelijk afval en heeft een capaciteit van circa 30 megawatt.

CNIM:
Frederique Vigezzi, Tel enquiries: +33 (0)1 43 59 29 84