Siemens en AES bundelen krachten voor Fluence, een nieuw bedrijf in energieopslag

M√úNCHEN & ARLINGTON, Va.--()--Siemens AG (Siemens) en de AES Corporation hebben vandaag aangekondigd akkoord te zijn over de oprichting van een nieuw, internationaal bedrijf in energieopslagtechnologie en aanverwante dienstverlening: Fluence. De joint venture combineert de tien jaar aan ervaring van AES in toonzettende energieopslag in zeven landen met het honderdjarige technologisch leiderschap van Siemens, dat tevens in meer dan 160 landen actief is. Door AES Advancion en het energieopslagplatform van Siemens Siestorage te bundelen, biedt Fluence klanten meer keuze. Zodoende komt het bedrijf tegemoet aan de eisen van een energiesector in ontwikkeling. Het bedrijf stelt klanten overal ter wereld in staat beter hun weg te vinden in de snel groeiende energieopslagsector. Bovendien komt de onderneming tegemoet aan de urgentste wensen op vlak van schaalbare, flexibele en concurrerende systemen voor energieopslag.

Siemens AG
Heiko Jahr, +49 9131 7 295 75