GSMA kondigt nieuwe ontwikkelingen in mobiel

DAR ES SALAAM, Tanzania--()--Op Mobile 360 – Africa heeft de GSMA vandaag enkele ontwikkelingen binnen zijn programma Mobile for Development gepresenteerd. Alle veranderingen dragen bij aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties. Het project Connected Woman maakte bekend dat vijf telecomproviders hebben toegezegd de genderkloof binnen online en mobiele diensten te verkleinen. Sudatel Group is de nieuwste ondertekenaar van het Humanitarian Connectivity Charter van de GSMA. Bovendien heeft het nutsprogramma van de GSMA het initiatief Mobile for Energy Acces gelanceerd, kondigde het Connected Society Programma aan dat Tanzaniaanse telecomproviders voor het eerst in Afrika een roamingproject met drie partijen op het platteland hebben opgezet en publiceerde mAgri een rapport over de belangrijke invloed van mAgri-diensten op kleine boeren.

For the GSMA
David Ntwampe Maila