Ontex opent eerste fabriek in Ethiopië

Toptechnologie ten dienste van de Oost-Afrikaanse consument

AALST-EREMBODEGEM, België--()--Koersgevoelige Informatie:

Ontex Group NV ('Ontex') opende vandaag officieel zijn nieuwe productievestiging in Ethiopië. De opening past naadloos in de plannen van het bedrijf om uit te groeien tot een toonaangevende producent van consumentengoederen, en in de ambitie om de lijn van producten voor persoonlijke hygiëne wereldwijd uit te breiden. In Ethiopië zal Ontex, onder de merknaam Canbebe, luiers produceren die specifiek voldoen aan de behoeften van Afrikaanse gezinnen.

Op een feestelijke receptie in aanwezigheid van nationale en lokale genodigden opende Ontex vandaag een nieuwe productievestiging in Hawassa, Ethiopië. De nieuwe site is een volgende stap in de groeistrategie van het bedrijf en verhoogt de beschikbaar van Ontex producten in opkomende markten. De nieuwe fabriek van 11.000 m² is uitgerust met de nieuwste productietechnologieën. Ontex is de eerste internationale producent van producten voor persoonlijke hygiëne die een fabriek opent in Ethiopië, de op een na grootste markt van Afrika. Zo wil het de Oost-Afrikaanse regio beter bevoorraden. CEO van Ontex Charles Bouaziz over de strategie achter de opening van de nieuwe fabriek: "We geloven sterk in een lokale marktbenadering. Door lokale merken aan te bieden die in strategisch gelegen fabrieken gemaakt worden, komen we op een doeltreffende en flexibele manier tegemoet aan de behoeften van zowel consumenten als klanten. De nieuwe vestiging in Ethiopië, die ons zal helpen de Afrikaanse markt beter te bedienen, is daar een perfect voorbeeld van.

De nieuwe vestiging in Hawassa zal instaan voor de bevoorrading van het bekende luiermerk Canbebe op de lokale markt. Om de bekendheid van Canbebe in Ethiopië te vergroten kan Ontex rekenen op topatlete Meseret Defar, merkambassadeur voor Canbebe. Als moeder van drie en tweevoudig goudenmedaillewinnaar op de Olympische Spelen van 2004 en 2012 is ze zeer bekend in haar land. Haar nieuwe rol nam ze meteen ter harte bij de opening van de nieuwe fabriek, toen ze een speech gaf over haar betrokkenheid bij en ervaringen met het merk: "Als atlete, maar ook als moeder, probeer ik het altijd zo goed mogelijk te doen. En dan is de keuze voor Canbebe Comfort & Dry luiers een makkelijke keuze. Een sporter kan maar succes oogsten door telkens de juiste keuzes te maken. Als mama is dat niet anders."

Na uitgebreide laboratoriumtesten en consumentenonderzoek bij moeders uit Ethiopië, Zuid-Afrika en Nigeria stelde Ontex vorig jaar vast dat er behoefte was aan babyverzorgings-producten specifiek voor de Oost-Afrikaanse regio. Thierry Viale, General Manager Ontex Growth Markets Division: "Onze nieuwe fabriek in Ethiopië werd specifiek voor de Oost-Afrikaanse consument opgericht en biedt ons de ruimte om innovatieve producten te ontwikkelen. Voorbeelden zijn de “12 hour Odor & Wetness Locking”, elastische sluitingen en een ademende achterzijde."

In Hawassa werken goed opgeleide, lokaal gerekruteerde mensen. Het operations team werd opgeleid in bestaande Ontex fabrieken, waar ze een praktische opleiding van 3 maanden kregen om een vlotte opstart van de nieuwe vestiging te garanderen.

Over Ontex

Ontex is een toonaangevende, internationale producent van artikelen voor persoonlijke hygiëne, met een grote expertise op het vlak van babyverzorging, vrouwelijke hygiëne en volwassenenzorg. De innovatieve producten van Ontex worden verdeeld in meer dan 110 landen via eigen merken zoals BBtips, Bio Baby, Pom Pom, Bigfral, Canbebe, Canped, iD en Serenity, alsook via andere toonaangevende retailmerken.

Wereldwijd werken er meer dan 11.000 enthousiaste mensen voor Ontex en we zijn aanwezig in 27 landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Aalst (België). Ontex maakt deel uit van de BEL20 en de STOXX® Europe 600. Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Bezoek dan www.ontexglobal.com of volg ons op LinkedIn.

Ontex
VRAGEN VAN PERS