GC Securities voltooit plaatsing eerste ‘peril-only’ 144A-rampenobligatie voor verscheidene Europese landen ten gunste van Assicurazioni Generali S.p.A.

NEW YORK--()--GC Securities, een divisie van MMC Securities LLC, een in de VS geregistreerde broker-dealer en lid van de FINRA/NFA/SIPC, heeft de plaatsing afgerond van obligaties met variabele rente en risico op verlies van de hoofdsom (principal at-risk) met een theoretische hoofdsom van 200.000.000 euro. Dit gebeurde via een speciaal daartoe opgericht vehikel met standplaats in Ierland, Lion II Re DAC, ten gunste van de Italiaanse verzekeringsmaatschappij Assicurazioni Generali S.p.A. en het moederbedrijf Generali Group. Het is de derde keer dat Assicurazioni Generali S.p.A. verzekeringsgerelateerde effecten inzet. Het is de eerste 144A-rampenobligatie die bescherming biedt tegen verscheidene Europese risico’s.

De obligaties voorzien vier jaar lang in schadeloosstelling voor stormen en overstromingen in bepaalde Europese landen en aardbevingen in Italië. Het is de eerste keer dat overstromingen in Europa worden gedekt door een 144A-rampenobligatie.

Ed Dixon, 1-917-937-3118
edward.dixon@guycarp.com