Lumileds officieel verder als onafhankelijk bedrijf na afwikkeling van transactie tussen fondsen van Apollo en Philips

SAN JOSE, Calif.--()--Lumileds maakt bekend dat de fondsen van Apollo Global Management LLC (samen met alle dochterondernemingen: Apollo) en Koninklijke Philips hun eerder aangekondigde transactie hebben afgerond, waardoor Lumileds voortaan als onafhankelijk bedrijf opereert. Lumileds ontwikkelt belichtingssystemen voor de auto-industrie, mobiele communicatie, IoT en verlichtingssector, wat klanten de mogelijkheid biedt de grenzen van licht te verleggen.

Zoals in december 2016 is aangekondigd, sloten Apollo en Philips een akkoord waarbij Philips een belang van 80,1 procent in Lumileds aan enkele fondsen van Apollo zou verkopen en het overige belang van 19,9 procent zou houden. Apollo is een toonaangevende vermogensbeheerder voor alternatieve beleggingen met circa 197 miljard dollar aan privaat kapitaal, krediet en vastgoedfondsen onder beheer. Deze middelen worden geïnvesteerd in negen kernsectoren waarin Apollo goed is ingevoerd.

Lumileds
Kevin Lucido, 650-576 3864