IFAC roept G20-landen op tot actie voor een sterke, transparante wereldeconomie en hersteld vertrouwen

NEW YORK--()--De internationale economische stabiliteit, transparantie en het herstel van het vertrouwen in publieke instanties krijgen een grote stimulans als de G20 zich inzet voor beter bestuur in alle sectoren, verklaart de IFAC – de International Federation of Accountants. Voorafgaand aan de G20-top van 2017 in Hamburg op 7 en 8 juli heeft IFAC praktische aanbevelingen gepubliceerd. Deze adviezen dragen zowel bij aan de wereldeconomie als aan de doelstellingen van de G20 voor 2017.

“Herstel van het vertrouwen in de wereldeconomie en financiële systemen zijn van groot belang voor wereldwijd geloof in duurzame economische groei. Juist in deze onzekere tijden moeten betrokkenen met een passie voor transparant en verantwoord bestuur samenwerken”, zei Fayez Choudhury, CEO van IFAC. “Personen en instituties moeten worden versterkt door solide bestuur, geschraagd door consistente en transparante regelgeving en gefaciliteerd door een snelle, veilige digitale wereld.”

For IFAC:
Nick Dover, 212-819-4860