Panasonic zendt livestream uit van EVOLTA Robot Challenge op verticale, 1000 meter hoge beklimming van fjord

Panasonic to Live Stream EVOLTA Robot's Challenge on 1,000m Fjord Vertical Climb (Photo: Business Wire)

TOKIO--()--Panasonic Corporation gaat op 7 juli een grote uitdaging aan met zijn EVOLTA Robot. Het bedrijf voert een experiment uit waarbij een door droge celbatterijen aangedreven robot, de EVOLTA NEO, een rotswand van 1.000 meter in het Lysefjord in Noorwegen beklimt. Deze uitdaging test het uithoudingsvermogen van de nieuwe EVOLTA NEO-batterijen van Panasonic, die op 26 april 2017 zijn geïntroduceerd. Panasonic zendt de complete beproeving via een livestream uit, om zo de opwinding over het experiment met enthousiastelingen over de hele wereld te delen.

Voor de uitdaging wordt een touw aan de steile klif van het Noorse fjord gehangen. De robot EVOLTA NEO, uitgerust met twee droge AA-celbatterijen van Panasonic, gaat de uitdaging van een verticale klim van 1.000 meter aan. EVOLTA NEO is ontworpen en ontwikkeld door de robotmaker Tomotaka Takahashi. De heer Takahashi werkt sinds 2008 met Panasonic aan de EVOLTA Robot Challenge.

Panasonic Corporation
Global Communications Department