Miura kondigt grote mijlpaal aan in goedkeuringsprocedure van ballastwaterbeheersysteem door kustwacht VS

Miura HK Ballast Water Management System (Photo: Business Wire)

MATSUYAMA, Japan--()--Miura Co., Ltd., een toonaangevende Japanse machinefabrikant, heeft met succes een nieuwe grote mijlpaal bereikt. Het bedrijf maakte vandaag bekend dat de Amerikaanse kustwacht zijn nieuwe systeem voor controle en beheer van ballastwater heeft goedgekeurd. Het bedrijf verkreeg in maart 2014 al goedkeuring van de Internationale Maritieme Organisatie volgens de norm G8. De Amerikaanse kustwacht verleende in november 2014 ook goedkeuring voor Plaatsvervangende Beheersystemen (Alternate Management System, AMS). Na de succesvol verlopen milieutest in mei 2017 heeft Miura 75 procent van het goedkeuringsproces doorlopen. Dit is de primaire methode voor goedkeuring van de Amerikaanse kustwacht. Het bedrijf heeft maart 2018 als richtdatum voor de afronding van de procedure.

For more information contact:
Miura Co., Ltd. (JAPAN)
TOMOKO KAWASHITA, +81-89-979-7060
hakuyo_eka@miuraz.co.jp
MIU RA NETHERLANDS B.V.
OSAMU SHIMADA, +31-6-3700-9257
miuranetherlands@miuraz.com

For more information contact:
Miura Co., Ltd. (JAPAN)
TOMOKO KAWASHITA, +81-89-979-7060