EasyPark: Zweedse technologen halveren zoektocht naar parkeerplaats met nieuwe, voorspellende technologie

STOCKHOLM--()--Parkeren is een grote uitdaging in steden, getuige het feit dat een automobilist gemiddeld 2500 uur van zijn of haar leven naar parkeerruimte zoekt in drukke steden. Onderzoek laat zien dat 30 procent van alle verkeersopstoppingen in steden wordt veroorzaakt door mensen die naar een parkeerruimte zoeken, wat mogelijk 50 miljoen ton bijdraagt aan vervuiling in Europa.

Maar er is hoop voor automobilisten, dankzij een team technologen bij de grootste parkeer-app van Europa: EasyPark. Zij hebben 10 jaar aan onderzoek en ontwikkeling en meer dan 10 miljoen euro besteed aan de ontwikkeling van de eerste echte voorspellende parkeertechnologie. Find & Pay gebruikt big data, voorspellende analysemiddelen en machine learning voor een tot wel 50 procent kortere zoektocht naar parkeerruimte in drukke steden. Dit vermindert de stress bij automobilisten, opstoppingen en uitstoot van uitlaatgassen die op dit moment gepaard gaan met parkeren in steden.

Octopus Group
Ioiana Luncheon