H.I.G. WhiteHorse investeert in Savio Group

LONDEN--()--H.I.G. WhiteHorse, zusteronderneming in kredietzaken van investeerder H.I.G. Capital, heeft samen met Tikehau Capital geïnvesteerd in 85 miljoen euro aan obligaties van Savio Group, dat wordt bestuurd door Alpha Private Equity. Het in de Italiaanse stad Pordenone gevestigde Savio is een wereldwijd toonaangevende speler in machines en kwaliteitscontrolesystemen voor de textielindustrie.

Guido Lorenzi, directeur van H.I.G. WhiteHorse in Milaan, zei: “Deze transactie onderstreept de toewijding van H.I.G. WhiteHorse aan investeringen in Italië, ondersteuning van toonaangevende bedrijven en het vermogen transacties af te sluiten voor eigen rekening. We ondersteunen de nieuwe groeifase van het bedrijf en blijven Italië als zeer aantrekkelijke markt zien.”

H.I.G. WhiteHorse
Appu Mundassery