Toshiba Memory Corporation investeert in productiefaciliteiten van Fab 6 in Yokkaichi

TOKYO--()--Toshiba Corporation (TOKYO:6502) heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn raad van bestuur heeft ingestemd met een investeringsprogramma voor haar dochteronderneming Toshiba Memory Corporation (TMC) in het boekjaar 2017. Het gaat om een investering van 180 miljard yen in Fab 6 in Yokkaichi, de faciliteit waar TMC flashgeheugens produceert. Deze investering dekt de installatie van Fase 1 van de fabriek en de bouw van fase 2.

De productie in Fab 6 is geheel gewijd aan BiCS FLASH™, een innovatief 3D-flashgeheugen van Toshiba. Zoals op 9 februari 2017 is gemeld in het persbericht “Toshiba Starts Construction of Fab 6 and Memory R&D Center at Yokkaichi, Japan”, is fase 1 van de fabriek naar verwachting afgerond in de zomer van 2018. De nieuwe investering garandeert dat deze richtdatum wordt gehaald.

Press Contact
Toshiba Corporation
Kaori Hiraki, +81-3-3457-2100
Public Relations & Investor Relations Div.
Media Relations Group
media.relations@toshiba.co.jp

Press Contact
Toshiba Corporation
Kaori Hiraki, +81-3-3457-2100
Public Relations & Investor Relations Div.
Media Relations Group
media.relations@toshiba.co.jp