Takeda en Seattle Genetics kondigen positieve resultaten aan van fase 3-onderzoek ECHELON-1 naar ADCETRIS® (brentuximab vedotin) bij eerstelijnsbehandeling gevorderd Hodgkin-lymfoom

CAMBRIDGE, Mass., OSAKA, Japan & BOTHELL, Wash.--()--Takeda Pharmaceutical Company Limited (TSE:4502) en Seattle Genetics Inc. (NASDAQ: SGEN) hebben vandaag bekendgemaakt dat het fase 3-onderzoek ECHELON-1 zijn primaire eindpunt heeft gehaald. Het onderzoek wees op een statistisch significante verbetering in gemodificeerde progressievrije overleving versus een controlegroep. ECHELON-1 is een gerandomiseerd, in meerdere centra uitgevoerd onderzoek naar ADCETRIS (brentuximab vedotin) als onderdeel van een combinatietherapie met chemotherapie onder 1.334 patiënten met onbehandeld, gevorderd klassiek Hodgkin-lymfoom. ADCETRIS is een conjugaat van een antistof en geneesmiddel (ADC) gericht op CD30, een belangrijke marker van klassiek Hodgkin-lymfoom. ADCETRIS is op dit moment niet goedgekeurd als eerstelijnstherapie voor Hodgkin-lymfoom.

Takeda
Japanese Media: