Mobidiag presenteert Amplidiag® Viral GE, een multiplex-PCR-test voor directe detectie darmvirussen op basis van monster

ESPOO, Finland--()--Mobidiag Ltd, een Fins bedrijf in moleculaire diagnostiek, heeft vandaag bekendgemaakt dat Amplidiag ® Viral GE een CE-IVD-markering heeft gekregen. De moleculaire test zorgt voor gelijktijdige detectie van de verschillende enterische virussen die de grootste veroorzakers van diarree zijn. Het scala aan vindbare virussen omvat het norovirus GI, norovirus GII, rotavirus, sapovirus, astrovirus en adenovirus 40 en 41.

“Amplidiag Viral GE is een kwalitatief hoogwaardige multiplex-PCR-test die ervoor zorgt dat gastro-intestinale virussen direct vanuit een ontlastingsmonster voordelig en snel geanalyseerd kunnen worden. Dit verkort de verwerking van monsters en het werkproces aanzienlijk. Dankzij de CE-IVD-markering is Amplidiag Viral GE een nieuwe toevoeging aan het productlijn Amplidiag, waardoor het aanbod gastro-intestinale tests uitgroeit tot een van de compleetste pakketten op de markt”, zei Tuomas Tenkanen, CEO van Mobidiag.

Mobidiag Ltd
Tuomas Tenkanen, +358 505534980