Enquête: meerderheid SAP-licentiehouders blijft bij bewezen ERP-versies en willen niet overstappen op S/4HANA

Survey finds Majority of SAP Licensees Plan to Continue Running Their Proven ERP Release and Are Not Committed to Moving to S/4HANA (Photo: Business Wire)

LAS VEGAS--()--Rimini Street, Inc., een mondiale provider van zakelijke softwareservices en de belangrijkste onafhankelijke verlener van ondersteunende diensten voor Oracle- en SAP-producten, heeft vandaag de conclusies van een recente internationale enquête onder SAP-licentiehouders gepresenteerd. Met dit onderzoek wilde het bedrijf meer inzicht vergaren in hun SAP-strategieën en toekomstplannen. Een belangrijke bevinding was dat de dominante strategie onder SAP-licentiehouders – gekozen door 89 procent van de respondenten – bestaat uit het blijvend gebruik van bewezen versies SAP ERP, omdat de huidige versies voldoen aan hun criteria en ook de basis vormen van hun voorkeursmodel voor hybride IT. Daarnaast heeft 65 procent geen plannen voor een migratie naar S/4HANA, of heeft zich nog niet toegelegd op een dergelijke migratie. De belangrijkste reden om zich niet te committeren aan S/4HANA is de “zwakke businesscase en onduidelijkheid over de baten van deze investering”. Het rapport, “Rimini Street Survey: 2017 SAP Applications Strategy Findings”, is gebaseerd op antwoorden van CIO’s, CTO’s, IT-VP’s, directeuren en leidinggevenden van bedrijven van iedere omvang, uit verschillende sectoren in Noord-Amerika, Europa, Latijns-Amerika en Oost-Azië.

Rimini Street, Inc.
Michelle McGlocklin, +1 925-523-8414