Producerende tak auto-industrie verdwijnt uit Australië

AMSTERDAM--()--Hilco Industrial Acquisitions B.V. (www.hilcoind.com) heeft vandaag bekendgemaakt dat het de voorbereidingen leidt van een grootschalige verkoop van machines en materieel. De verkoop markeert in wezen het einde van de autoproductie op het Australische continent. Dit is het gevolg van de recente sluiting van alle productievestigingen van Toyota Australia, de laatst overgebleven autofabrikant die actief was op het continent.

De ongeëvenaarde verkoop van auto-materieel omvat alle locaties voor productie en verkoop die in de afgelopen zestig jaar betrokken waren bij het maken van auto’s in Australië. Al het materieel wordt door deze locaties aangeboden voor onderhandse koop, inclusief aluminium matrijzen, ovens, machines voor productielijnen, assemblage, automatisering, persen, extruders, machines voor injectie van plastics in een mal, laslijnen en fabrieksservices. Bepaalde belangrijke machines en apparaten worden via een online veiling verkocht.

Hilco Global
Gary C. Epstein