InfiniBand versnelt merendeel van nieuwe systemen in supercomputerlijst TOP500

FRANKFURT, Duitsland--()--Mellanox ® Technologies, Ltd. (NASDAQ:MLNX), een toonaangevende leverancier van complete verbindingssystemen voor datacenters en opslag, heeft vandaag bekendgemaakt dat InfiniBand-oplossingen het leeuwendeel van de nieuwe, in 2017 geïnstalleerde TOP500-systemen versnelt. Dat is tweeënhalf keer zo veel als OmniPath en bijna drie keer meer dan andere gepatenteerde verbindingsproducten. InfiniBand versnelt 60 procent van alle HPC-systemen van de ranglijst en 48 procent van alle Petaflop-infrastructuur; een toename van 45 procent ten opzichte van de TOP500-lijst van november 2016. InfiniBand-systemen verbinden bovendien belangrijke platforms voor kunstmatige intelligentie en ‘deep learning’, inclusief het onlangs geregistreerde platform van Facebook. Dit toont aan dat InfiniBand gretig aftrek vindt en een leidend marktaandeel heeft in hoogwaardige computerwetenschap en kunstmatige intelligentie. Mellanox blijft de snelste supercomputer van de lijst verbinden. Het levert daarbij de beste opschalingsmogelijkheden, prestaties en efficiëntie.

Mellanox Technologies, Ltd.
Press/Media Contact