Norsk Titanium & Mecachrome richten 21ste eeuwse additieve fabricage toeleveringsketens oplossingen op

De bedrijven leveren goedkope, kwalitatieve, productiecomponenten gebruikmakend van grensverleggende productieprocessen op maat gemaakt voor additieve materialen

OSLO, Noorwegen--()--Norsk Titanium AS, een wereldleider op het gebied van additieve titanium componenten, heeft vandaag aangekondigd dat ze een toeleveringsketen op industriële schaal hebben opgericht die in staat is om goedkope, kwalitatieve, additief gefabriceerde structurele luchtvaartonderdelen te leveren.

Als onderdeel van een vorig jaar met Mecachrome ondertekende lange termijn overeenkomst, hebben de twee bedrijven samengewerkt om de industriële processen te ontwikkelen die nodig waren om de ruimtevaartkwaliteit titanium componenten te vervaardigen, gebruikmakend van de kostenvoordelen van de Rapid Plasma Deposition™ (RPD™) additieve materialen van Norsk Titanium.

“Mecachrome is zeer trots en kijkt ernaar uit om samen te werken met Norsk Titanium, en om een onderdeel te zijn van de overgang naar productie van een ontwrichtende innovatie, die naar kleinere doorlooptijden en concurrerende kosten leiden”, zei Mecachrome CEO Arnaud de Ponnat.

“De grensverleggende productieprocessen van Mecachrome hebben de goedkope productie van FAA-gecertificeerde additief gefabriceerde componenten mogelijk gemaakt”, zei Norsk Titanium SVP van Operations Christopher Bohlmann. “Hun vermogen heeft sterk verbeterde buy-to-fly verhoudingen mogelijk gemaakt met een honderd procent machinaal rendement op de eerste productie partij. De capaciteit van Mecachrome om 100% rendement te verkrijgen met extreem kleine machinale marges van RPD™ getuigt van hun bekwaamheid.”

De twee bedrijven zullen blijven samenwerken aan kostenbesparende initiatieven en hopen op dit moment op productie bestellingen van verschillende luchtvaart klanten, zowel in Europa als Noord-Amerika.

Over Norsk Titanium AS

Norsk Titanium AS is 's werelds toonaangevende leverancier van luchtvaartwaardige, met additieven geproduceerde, structurele titanium componenten. Het bedrijf is vooraanstaand in de luchtvaartindustrie door zijn gepatenteerde Rapid Plasma Deposition™ (RPD™) proces dat titanium draad omzet in complexe componenten die geschikt zijn voor structurele en veiligheidskritieke toepassingen. Norsk Titanium is een toonaangevende leverancier van Boeing en heeft zich toegewijd tot het verlagen van de kosten van vliegtuigonderdelen en straalmotoren voor de eersteklas luchtvaartfabrikanten van de wereld. RPD™ is het eerste FAA-goedgekeurde, 3D-geprinte, structurele titanium van de wereld, die een substantiële besparing op de doorlooptijd en kosten voor de luchtvaart, defensie, en commerciële klanten oplevert. www.norsktitanium.com

Over Mecachrome

Mecachrome is al 80 jaar een leider op het gebied van ontwerp, bouwkunde, fabricage en montage van complexe precisie-componenten voor vliegtuig- en automobieltoepassingen, inclusief aerostructureel en vliegtuigmotor onderdelen, hoogwaardige automobiel motoronderdelen en motorrace motoren. http://www.mecachrome.com