Ethias kiest Guidewire kern- en gegevensproducten

De Belgische verzekeraar gaat Guidewire software gebruiken voor operationele efficiëntie en productinnovatie

LUIK, België & LONDEN--()--Ethias SA, een Belgische publieke sector verzekeringsmaatschappij en Guidewire Software, Inc. (NYSE:GWRE), een leverancier van softwareproducten aan algemene verzekeraars, hebben vandaag aangekondigd dat Ethias gekozen heeft voor Guidewire InsuranceSuite™ als haar platform voor risicoacceptatie, polisadministratie, schadebeheer en facturering. De verzekeraar heeft ook Guidewire Client Data Management™, Guidewire Rating Management™ en Guidewire Reinsurance Management™ gekozen. Daarnaast heeft Ethias gekozen voor Guidewire DataHub™ ter ondersteuning van haar ondernemingswijde gegevensbeheer strategie.

Ethias is de grootste verzekeraar voor de Belgische publieke sector, gebaseerd op een cultuur van wederzijdse vertrouwensrelaties voor alle belanghebbenden; polishouders, personeel en aandeelhouders. Door het kiezen van Guidewire InsuranceSuite, is Ethias van plan om haar marktpositie te handhaven en verder te groeien en om te reageren op de huidige en toekomstige klantvraag. Ze zijn van plan om Guidewire software in verschillende fasen te implementeren, in alle branches.

“We werden aangetrokken door het momentum van Guidewire op de Belgische markt, evenals hun implementatie en upgrade reputatie”, zei Benoit Piret, bedrijfstransformatie manager, Ethias. “De uitgebreide en volwassen oplossing van Guidewire kan ons zowel nu als in de toekomst steunen.”

Guidewire Core en gegevensproducten zal Ethias in staat stellen om:

• Lekkage van claims beter te begrijpen en te beheren, en risicovolle claims te verminderen;
  • Responsiviteit te stimuleren door het verkorten van de tijd van het op de markt brengen van verbeterde en nieuwe producten;
  • Verhoging van de efficiëntie gedurende de gehele polis en claimlevenscyclus door routinetaken te automatiseren en processen te stroomlijnen; en
  • Gebruik te maken van digitalisering en de mogelijkheden van meerdere kanalen.

“Ons strategisch plan is om onze risicoacceptatie, claims en factureringsprocessen te vereenvoudigen en stroomlijnen, en het Guidewire platform zal ons daarbij ondersteunen”, aldus Benoit Piret, bedrijfstransformatie manager, Ethias. “Bovendien, zal Guidewire technologie ons ertoe in staat stellen om onze digitalisering blauwdruk te implementeren, om effectief betrokken te zijn bij de IoT en onze klanten te voorzien van de producten die ze nu en in de komende jaren willen.”

“Wij zijn blij om Ethias als onze nieuwste Belgische klant te verwelkomen”, zegt Keith Stonell, managing director EMEA, Guidewire Software. “België is een belangrijke markt voor ons in Europa en de ervaring met Ethias tot nu toe heeft ons geholpen onze kennis van de plaatselijke algemene verzekeringsmarkt te verdiepen, en ons lokale netwerk van deskundige partner adviseurs te versterken. We kijken er naar uit om Ethias te ondersteunen, terwijl ze hun producten en services blijven ontwikkelen en innoveren in antwoord op de behoefte van de klant.”

Over Ethias SA

Ethias is een levens- en schadeverzekeraar gewijd aan het verkrijgen van een wederzijds winstgevende relatie met openbare instellingen, ambtenaren, bedrijfs- en verwante detailhandel klantsegmenten.

Ethias biedt premium producten en diensten met een goede prijs-kwaliteitverhouding en genereert duurzame winst terwijl ze gebruik maken van fundamentele humanistische waarden, ethiek, inzet en de nabijheid. Voor meer informatie kunt u terecht op www.ethias.be.

Over Guidewire Software

Guidewire levert de software die algemene verzekeraars nodig hebben om zich aan te passen en succesvol te zijn in tijden van snelle wijzigingen in de branche. Wij combineren drie elementen - kerntaken, gegevens en analyse, en digitale activiteiten - in een technologieplatform dat het vermogen van verzekeraars vergroot om hun klanten en medewerkers te betrekken en te versterken. Wereldwijd hebben meer dan 300 algemene verzekeraars voor Guidewire gekozen. Ga voor meer informatie naar www.guidewire.com. Volg ons op Twitter: @Guidewire_PandC.

OPMERKING: Guidewire, Guidewire Software, Guidewire ClaimCenter, Guidewire PolicyCenter, Guidewire BillingCenter zijn geregistreerde handelsmerken van Guidewire Software, Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen.

Ethias
Benoit Rigo, + 32 (0)4 220 39 40