MyHeritage lanserer ny, omfattende DNA-analyse

MyHeritage DNAs nye Ethnicity Estimate dekker 42 forskjellige etniske regioner, mer enn noe annet DNA selskap, og tilbys helt gratis til de som laster opp sin DNA-data fra andre tjenester.

MyHeritage lanserer ny, omfattende DNA-analyse (Foto: Business Wire)

???pagination.previous??? ???pagination.next???

TEL AVIV, Israel & LEHI, Utah--()--MyHeritage, den ledende globale destinasjonen for slektshistorie og DNA-testing, og skaperne av det suksessrike MyHeritage DNA-produktet annonserte i dag lanseringen av sitt nye og forbedrede Etnicity Estimate. Den nye analysen, utviklet av selskapets vitenskapsteam, tilbyr MyHeritage DNA-kunder med et prosentvis-basert estimat over sine etniske opprinnelser og dekker 42 etniske regioner, hvorav mange er tilgjengelig kun hos MyHeritage, og representerer den mest omfattende rapporten tilgjengelig på markedet av sin type. Den fascinerende rapporten gir brukere en bedre forståelse av hvem de er og hvor forfedrene deres stammer fra. Ethnicity Estimate er presentert i et originalt og engasjerende format, som ikke bare gjør det interessant, men også morsomt å se og dele.

MyHeritage er unik blant sine industrifeller i at man lar brukere som allerede har testet sitt DNA med en annen tjeneste muligheten til å laste opp sin data til MyHeritage helt gratis. Disse brukerne får DNA-matcher helt gratis for å finne slektninger basert på delt DNA. Fra og med denne uken vil brukere som allerede har lastet opp sin DNA-data til MyHeritage, eller som vil laste det opp i de kommende månedene, få det nye Ethinicity Estimate helt gratis. Denne fordelene tilbys ikke av noe andre store DNA-selskap.

Utviklingen av det nye Ethnicity Estimate øker antalle etniske regioner som er dekket av MyHeritage DNA fra 36 til 42. Det ble muliggjort takket være MyHeritages grunnlegger sitt Befolkningsprosjekt - et av det største av sitt slag noensinne gjennomført. For dette unike prosjektet ble 5 000 deltakere håndplukket av MyHeritage fra brukerbasen på 90 millioner brukere, hvor deres slektstre viser til konsekvente aner fra samme region eller etnisitet for mange generasjoner. Alle prosjektdeltakere mottok gratis DNA-tester og tillot at MyHeritages vitenskapsteam utvikle banebrytende etnisitetsmodeller basert utifra deres data. Takket være denne analysen har MyHeritage DNA blitt den eneste prosentbaserte DNA-testen for massene, og viser til etnisitet ifra balkan, baltis, eskimoer og inuitter, japansk, kenyansk, sierra leonisk, somalisk, fire store jødiske grupper - etiopisk, yemenitt, sefardisk fra Nord-Afrika, og Mizrahisk ifra Iran og Irak, urfolket i Amasonas, Paupansk og mange andre. I noen tilfeller kan konkurrerende produkter identifisere og rapportere en samlet region (dvs. italiensk og gresk), hvor MyHeritage har bedre oppløsning og identifiserer gresk, italiensk og sardiniske opprinnelser separat.

MyHeritages nye Ethnicity Estimate leveres til brukere via en spennende “avslørende” opplevelse (se eksempel). Det gir animasjon, og fra og med denne uken, også originalmusikk komponert av MyHeritage. Hver av de 42 etnisitetene har en egen melodi, basert på regionens kulturelle elementer, alle melodiene knytter seg til hverandre på en sømløs måte. Det gjør rapporten morsom å se og dele på sosiale medier.

MyHeritage DNA-bruker Tiffany Bowden sa “Jeg er veldig fornøyd og stolt over å finne ut hvor jeg stammer fra, og gjennom etnisitetsresultatene fra MyHeritage DNA har jeg nå bakgrunnen som hjelper meg å forstå hvem jeg er som person.”

“DNA er fremtidens i industrien for slektsgranskning, og vi er spente over å gå inn i DNA-verdenen med sterk energi og et frisk perspektiv”, sier Gilad Japhet, grunnlegger og direktør i MyHeritage. “Vårt omfattende nye Ethnicity Estimate har innovasjon skrevet over hele seg, da vi har brukt MyHeritages beste eiendeler som det talentfulle, teknologifokuserte vitenskapsteamet, og en gigantisk internasjonal database av slektstrær som inneholder over 2,5 milliarder profiler skapt av våre brukere. Vi har hatt muligheten til å grave dypere, hvor andre har avsluttet. Med en frisk presentasjon og at det er gratis for våre DNA-dataopplastere, vil brukerene våre blir begeistret og stole over at vi fortsetter innovasjonen innen DNA og underholder dem med nye oppdagelser om hvem de virkelig er.”

Dr. Yaniv Erlich, teknologileder i MyHeritage, sa, “For MyHeritages vitenskapsteam er denne store oppdateringen av vår Ethnicity Estimate kun en forsmak. Det er utmerkede funksjoner på vei og brukerne våre kan forberede seg til en skikkelig hovedrett! Vi har detaljerte planer for å forbedre nøyaktigheten, forlenge befolkningsprosjektet videre, og forbedre oppløsninger for etnisitet, som er av stor interesse fra brukerne våre med et stort etnisk mangfold. Målet vårt er å bruke vitenskap til å fremme velgjørenhet for det offentlige og fremheve de beste innovasjonene fra vårt vitenskapsteam ut til publikumet.”

MyHeritage DNA-testen består av en enkel kinnpinne og tar under to minutter å fullføre, uten blod eller spytt. Prøven sendes så til MyHeritage DNAs laboratoriet for analyse og brukeren inviteres til å se resultatene på MyHeritages nettside etter ca. 4 uker.

MyHeritage har styrket sin posisjon som leder i den globale familiehistorikken når den lanserte MyHeritage DNA-sett i november 2016, som har blitt enormt populært siden da. Selskapets enorme database av 90 millioner brukere på verdensbasis, mer enn 7,7 milliarder historiske oppføringer, en massiv brukergenerert database av slektstrær, og tilgjengelighet på 42 språk gir alle et robust grunnlag for MyHeritage DNA. Selskapets DNA-tilbud gir i dag to forskjellige funksjoner: En detaljert etnisitetrapport som viser brukerens etniske og geografiske opprinnelser, og DNA Matches for å finne slektninger basert på delt DNA. I de siste månedene har mange brukt MyHeritage DNA til å ta opp kontakten med fjerne familiemedlemmer.

My Heritage DNA-sett kan kjøpes for en rimelig pris på $ 79 + frakt. Bestill MyHeritage DNA, eller alternativt, last opp DNA-data helt gratis.

Om MyHeritage
MyHeritage er den ledende globale destinasjonen for slektshistorie og DNA-testing. Som tankeledere innen teknologi har MyHeritage forvandlet slektshistorikk til en aktivitet som er tilgjengelig og givende. Det globale brukersamfunnet har tilgang til et massivt bibliotek av historiske oppføringer, den største internasjonale og mangfoldige samlingen av slektstre, og banebrytende søke- og matchingteknologier. MyHeritage DNA, lansert i november 2016, er en teknologisk avansert, rimelig DNA-test som avdekker etnisk opprinnelse og tidligere ukjente slektninger. Med tillit fra millioner av familier gir MyHeritage en enkel måte å finne nye familiemedlemmer på, utforske etnisk opprinnelse og verdsette familiehistorier, i fortid og nåtid, for generasjoner fremover. MyHeritage er tilgjengelig på 42 forskjellige språk. www.myheritage.no

MyHeritage
Aaron Godfrey