Kieran Murphy benoemd tot CEO van GE Healthcare, volgt John Flannery op

BOSTON--()--Jeff Immelt, bestuursvoorzitter en CEO van GE, heeft vandaag bekendgemaakt dat Kieran Murphy per direct is benoemd tot president en CEO van GE Healthcare. Murphy is momenteel president en CEO van GE Healthcare Life Sciences. Hij is de opvolger van John Flannery, die onlangs is verkozen tot de nieuwe bestuursvoorzitter en CEO van GE.

Murphy, 54, is sinds september 2011 CEO van GE Healthcare Life Sciences. Onder zijn leiding steeg de omzet en groeide het bedrijf voor moleculaire geneeskunde in geografisch opzicht. Het GE-onderdeel is nu goed voor een jaaromzet van 4 miljard dollar en 11.000 werknemers in meer dan honderd landen. GE Healthcare Life Sciences levert uiteenlopende technologie├źn en diensten voor medicijnonderzoek, pre-klinische en klinische ontwikkeling en biofarmaceutische productie. Daarnaast levert het moleculaire middelen voor diagnostiek, selectie van de juiste therapie en toezicht op behandelingen.