PSE wint prijs voor koolwaterstofverwerking met Olefins-technologie

LONDEN--()--Process Systems Enterprise (PSE), een bedrijf in geavanceerde procesmodellering, is de eerste winnaar van de nieuwe Processing Best Automation & Modeling Award. PSE won de prijs voor zijn nieuwe technologie met virtuele multisensoren, CrackingMonitor. Deze technologie combineert fabrieksgegevens en uiterst betrouwbare modellen voor ethyleenkrakers. De directe, accurate metingen van cruciale operationele parameters verbeteren zodoende de fabrieksprocessen.

CrackingMonitor, een belangrijk onderdeel van de productsuite gPROMS Olefins, pakt obstakels aan die cruciale metingen en prestatiegegevens van de kraakoven in de weg zitten. Omdat het moeilijk is direct aangeleverde, betrouwbare metingen van belangrijke grootheden uit te voeren, is nauwkeurige controle van de productiesnelheid een probleem, wat leidt tot winstderving. Door betere informatie tijdig aan te leveren – zoals het productievolume van ethyleen of propyleen en de temperatuur van de metalen buizen – maakt CrackingMonitor een betere controle van de kraker mogelijk. Dit leidt tot een winststijging van mogelijk ettelijke miljoenen dollars, zonder grote kapitaalinvesteringen.