Ontwikkeling van capaciteiten voor goed oceaanbestuur – The Nippon Foundation en UN DOALOS slaan handen ineen voor Duurzame Ontwikkelingsdoelstelling

TOKIO--()--The Nippon Foundation heeft op 7 juni (New Yorkse tijd) op een officieel evenement van de Ocean Conference van de Verenigde Naties nieuwe projecten voor de ontwikkeling van HR-capaciteiten ten behoeve van goed oceaanbestuur aangekondigd. De projecten komen in samenwerking met de VN-divisie voor de Oceaan en Zeerecht (UN DOALOS) tot stand.

De belangrijke conferentie over de oceaan wordt van 5 tot 9 juni 2017 gehouden voor de implementatie van het Duurzaamheidsdoelstelling 14, een van de 17 Doelstelling en voor Duurzame Ontwikkeling die in september zijn aangenomen. De conferentie zal naar verwachting ook een “Oproep tot Actie” onderschrijven, die bestaat uit targets en activiteiten voor de uitvoering van Doelstelling 14.

The Nippon Foundation
Hideo Fukuda / Yumi Sakuragi, +81-3-6229-5131