PPG rondt zijn project COLORFUL COMMUNITIES in de basisschool in Deurne (België) af

Personeel werkt vrijwillig mee om kleurrijke verf aan te brengen om de speelplaats op te fleuren

PITTSBURGH--()--PPG (NYSE:PPG) heeft vandaag de afronding aangekondigd van een COLORFUL COMMUNITIES™ (kleurrijke gemeenschappen) project in Deurne (België) dat een nieuwe speelplaats van de plaatselijke basisschool De Bever opvrolijkt. Het programma Colorful Communities zorgt voor vrijwilligers en producten van PPG maar ook voor financiële bijdragen om gemeenschappen op te fleuren in de hele wereld waar het bedrijf actief is, bijvoorbeeld in Deurne, waar PPG een fabriek heeft voor beschermende en scheepvaartcoatings.

Meer dan 30 werknemers van PPG hielpen vier dagen vrijwillig het personeel van de school en de ouders om de buitenmuren, de deuren, en de gloednieuwe speelplaatsuitrusting van de lokale school - beheerd door de stad Antwerpen - te verven. PPG doneerde meer dan USD 10.000 aan het project, waaronder een nieuwe basket en de verfproducten SIGMA NEOFER™ Décor, SIGMA™ AMAROL™ Triol en SIGMAFACADE™ Topcoat Satin.

De school, met 342 kinderen van kleuterschool tot de zesde klas basisschool, ligt naast de PPG fabriek in Deurne, en heeft onlangs zijn speelplaats met hulp van de stad Antwerpen opgeknapt. Diverse kinderen van PPG-medewerkers gaan naar die school, en sommigen van hen hielpen dan ook mee met de renovatie van de speelplaats. Omdat ze vonden dat de saaie kleuren van de apparaten op de speelplaats en omgeving wel wat opfrissing konden gebruiken met wat felgekleurde PPG-verf, droegen de werknemers van PPG het idee aan voor het project Colorful Communities.

“Ik denk dat het onze plicht en verantwoordelijkheid als PPG fabriek is om de gemeenschap bij de fabriek te begrijpen en te helpen,” stelt Cees Rijnsburger, bedrijfsmanager beschermende en scheepvaartcoatings van PPG voor Europa, Zuidoost-Azië, het Midden-Oosten en Afrika. “Het is uiterst belangrijk dat we weten wat er omgaat in de gemeenschap om ons heen, en dit project bood ons de kans om onze buren beter te leren kennen. Het was goed om te zien dat iedereen samenwerkte aan hetzelfde project met hetzelfde doel."

Het programma Colorful Communities is het karakteristieke initiatief van PPG om betrokkenheid met de gemeenschap te tonen, met als doel buurten waar PPG actief is in de hele wereld te beschermen en te verbeteren. Het programma stelt PPG beter in staat om te investeren in gemeenschappen en ondersteunt projecten die gemeenschappelijke ruimtes herscheppen door PPG vrijwilligers te leveren en PPG producten te doneren. In 2015 en 2016 samen heeft PPG bijna 60 Colorful Communities projecten voltooid, en ze verwachten er dit jaar nog eens 75 af te ronden.

PPG en de PPG Foundation streven ernaar kleur en helderheid te brengen in PPG gemeenschappen in de hele wereld. In 2016 hebben we bijna USD 10 miljoen gedoneerd waarmee we honderden gemeenschapsorganisaties in 25 landen hebben geholpen. Door te investeren in educatieve mogelijkheden droegen we bij tot de groei van de geschoolde beroepsbevolking van nu, en hielpen we bij de ontwikkeling van de vernieuwers van morgen op het gebied van coatings en productie. Bovendien bieden we werknemers van PPG de kans om hun impact op goede doelen die voor hen belangrijk zijn te vergroten door hen te helpen bij hun vrijwilligerswerk en door donaties aan goede doelen. Meer informatie vindt u op www.ppgcommunities.com of volg @PPG_Communities op Twitter.

PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD™

Bij PPG (NYSE:PPG) werken we dag in dag uit om de verf, coatings en materialen te ontwikkelen en te leveren die onze klanten al meer dan 130 jaar hebben vertrouwd. Met toewijding en creativiteit lossen we de grootste problemen van onze klanten op, en werken we nauw samen om de juiste weg vooruit te vinden. We hebben ons hoofdkantoor in Pittsburgh en we werken en innoveren in meer dan 70 landen en rapporteerden een netto-omzet van USD 14,8 miljard in 2016. We bedienen klanten in de bouw, consumenten, industriële en transportmarkten en onderdelenmarkten. Voor meer informatie bezoekt u www.ppg.com.

We protect and beautify the world en Colorful Communities zijn handelsmerken en het PPG Logo is een gedeponeerd handelsmerk van PPG Industries Ohio Inc.
Amarol, Sigma en SigmaFacade zijn handelsmerken en gedeponeerde handelsmerken van PPG Coatings Nederland B.V.
Sigma Neofer is een handelsmerk en gedeponeerd handelsmerk van PPG AC - Frankrijk.

PPG:
Mark Silvey, +1-412-434-3046