Voorzitter The Nippon Foundation kondigt bij VN Seabed 2030 aan – internationaal project brengt complete zeebodem in kaart

TOKIO--()--De IOC van UNESCO heeft op 6 juni de “Ocean’s 8 Champions” Awards uitgereikt op de Ocean Conference in het Hoofdkwartier van de Verenigde Naties in New York. De prijzen onderscheiden uitmuntende bijdragen van organisaties en individuen aan wetenschappelijke kennis over de oceaan. Een van de winnaars is de voorzitter van The Nippon Foundation, Yohei Sasakawa. Bij de ontvangst van de prijs kondigde Sasakawa ‘Seabed 2030′ aan, een gemeenschappelijk project van The Nippon Foundation en de stuurcommissie van de General Bathymetric Chart of the Oceans (GEBCO) voor de totstandkoming van een complete kaart van de zeebodem in 2030.

The Nippon Foundation
Hideo Fukuda/Yumi Sakuragi, +81-3-6229-5131