Geüpdatete gegevens fase-1-onderzoek naar oraal medicijn IDHIFA® (enasidenib) tonen volledige respons en duur van respons bij patiënten met teruggekeerde of blijvende AML en IDH2-mutatie

CHICAGO--()--Celgene Corporation (NASDAQ:CELG) en Agios Pharmaceuticals, Inc. (NASDAQ:AGIO) presenteren nieuwe gegevens van het lopende fase-1-onderzoek naar ophoging van de doses IDHIFA® (enasidenib) bij patiënten met teruggekeerde of hardnekkige myeloïde leukemie en een mutatie aan het isocitraat-dehydrogenase-2 (IDH2). IDHIFA is een experimenteel, uniek, oraal in te nemen remmer van het enzym IDH2. Het middel zorgde voor een algehele responsgraad van 40,3 procent. Het aandeel patiënten met een volledige respons in het onderzoek was 19,3 procent. De onderzoeksgegevens zijn mondeling gepresenteerd op de jaarlijkse bijeenkomst van de American Society of Clinical Oncology (ASCO) en gelijktijdig online gepubliceerd in het tijdschrift Blood.

Celgene
+1-908-673-9628