Baanbrekende start-up in geavanceerde koeltherapie verandert naam in Attune Medical

CHICAGO--()--Advanced Cooling Therapy (ACT), een veelbelovende producent van medische apparatuur, maakt bekend zijn bedrijfsnaam te veranderen in Attune Medical. De naamsverandering staat voor de toewijding waarmee het bedrijf aan therapeutische temperatuurregeling voor alle klinische contexten werkt. De nieuwe naam is representatiever voor een bedrijfscultuur die is afgestemd op klinische wensen, patiëntveiligheid en de actuele stand van zaken in de wetenschap.

Jaarlijks ervaren meer dan 20 miljoen patiënten in de Verenigde Staten een klinisch voorval waarvoor actieve regulering van de lichaamstemperatuur gerechtvaardigd zou zijn. Toch concluderen onderzoekers dat minder dan 10 procent van hen een passende behandeling krijgt. Deze discrepantie is deels te wijten aan problemen in de workflow. “We denken dat eenvoudige oplossingen complexe problemen kunnen verhelpen. Onze groei op de markt voor temperatuurregulering wordt aangejaagd door de behoefte aan een eenvoudige oplossing, nu een doorlopende stroom klinisch-wetenschappelijk bewijs en praktische richtlijnen wijzen op de belang van de kerntemperatuur in tal van klinische handelingen. Onze overgang naar Attune Medical brengt onze strategische focus in overeenstemming met de wensen en verwachtingen van de markt”, zei Clinical Marketing Director Melissa Naiman.

for Advanced Cooling Therapy
Lisa Owens, 210-601-6647