Zendesk voldoet na Europese goedkeuring BCR’s aan strengste normen voor gegevensbescherming

LONDEN--()--Zendesk, Inc. (NYSE: ZEN), een toonaangevende softwareprovider voor betere klantrelaties, heeft vandaag bekendgemaakt de procedure voor goedkeuring van zijn bindende interne gedragscodes (BCR’s) voor dataverwerking en -controle binnen de Europese Unie te hebben voltooid bij de Ierse DPC (gecontroleerd door het Information Commissioner Office (ICO) in het Verenigd Koninkrijk en de Nederlandse Autoriteit Persoonsgegevens (AP)). Deze wettelijke goedkeuring bevestigt dat Zendesk de hoogst mogelijke standaard hanteert voor de wereldwijde bescherming van persoonsgegevens van klanten en hun werknemers.

“We hechten veel waarde aan zekerheid onder onze klanten over de bescherming van hun gegevens. De goedkeuring van onze BCR’s is belangrijk voor ons en toont onze doorlopende inzet voor bescherming van privégegevens bij Zendesk”, zei John Geschke, juridisch raadgever en vicepresident voor administratie van Zendesk. “Naast onze BCR’s is Zendesk een gecertificeerde ondertekenaar van EU-US Privacy Shield. Op verzoek van zijn cliënten treedt het ook toe tot de Zendeskt Data Processing Agreement, dat modelclausules van de EU bevat.”

Zendesk, Inc.
Andy Sommer, +44 7724419227