Aan handen en voeten gebonden: Helft organisaties signaleert toename cyberaanvallen, maar begrotingsproblemen blijven

ISACA’s State of Cyber Security 2017 study found that the percentage of organizations with a CISO increased by 15 points from 2016. However, the percentage of organizations increasing their security budgets declined by 11 points. (Graphic: Business Wire)

???pagination.previous??? ???pagination.next???

ROLLING MEADOWS, Ill.--()--Nieuwe en veranderlijke risico’s beperken in combinatie met blijvende budgettaire uitdagingen organisaties in hun vermogen zich te verdedigen tegen cyberinbraken. Dat blijkt uit de tweede State of Cyber Security Study van ISACA. Tachtig procent van de deelnemende beveiligingsmedewerkers gaf in de enquête aan dat de kans bestaat dat hun bedrijf wordt getroffen door een cyberaanval, maar veel organisaties vinden het moeilijk de ontwikkelingen op gebied van cyberrisico’s bij te houden.

Meer dan de helft (53 procent) van de respondenten maakte melding van een toename van cyberaanvallen ten opzichte van 2016. Dit is een teken dat de toegangswegen voor aanvallen veranderen, evenals het type cyberrisico.

ISACA
Jay Schwab, +1.847.660.5693