Castleton Commodities International LLC verwerft stoom- en gascentrale in Nederland van InterGen

LONDEN--()--Castleton Commodities International LLC heeft vandaag bekendgemaakt zijn overname van een stoom- en gascentrale (STEG) in de haven van Rotterdam te hebben afgerond. CCI koopt de centrale via zijn dochterondernemingen van InterGen, een internationaal, niet-beursgenoteerd bedrijf in elektriciteitsopwekking. Na de verwerving bezit en exploiteert CCI wereldwijd circa 2000 megawatt aan opgewekte energie.

MaasStroom is een door aardgas aangedreven STEG-centrale met een capaciteit van 426 megawatt die draait op turbines van het type SGT5-4000F in een singleshaftconfiguratie. Het is daardoor een van de efficiƫntste gasgestookte elektriciteitscentrales van Nederland. De faciliteit levert energie voor het elektriciteitsnet van TenneT, dat het hoogspanningsnet in Nederland en grote delen van Duitsland beheert.

For Castleton Commodities International LLC
Hill+Knowlton Strategies