Consortium onder leiding van Westinghouse bereikt mijlpaal voor diversificatie kernbrandstof voor Europese reactoren met Russisch ontwerp

VÄSTERÅS, Zweden--()--Westinghouse Electric Company en zijn acht Europese consortiumpartners hebben een belangrijke mijlpaal breikt voor de diversificatie van de kernbrandstofaanbod in Europa. Het consortium heeft het concept-ontwerp voor een nieuwe brandstof voor VVER-440-reactoren goedgekeurd. Het concept is een verbeterde versie van een ouder brandstofproduct van Westinghouse, dat van 2001 tot 2007 werd geleverd aan de kerncentrale in het Finse Loviis.

Met dit belangrijke initiatief stimuleren we de energieveiligheid van Europa, omdat het voorziet in kernbrandstof van VVER-440-reactoren van Russische makelij”, zei Aziz Dag, vicepresident van Westinghouse voor Noord- en Oost-Europa. “Westinghouse legt zich toe op de levering van een innovatief VVER-440-ontwerp dat klanten superieure veiligheid en kwaliteit biedt, maar ook zekerheid over de brandstofvoorraad.”

Westinghouse Electric Company
Sarah Cassella, +1 412-374-4744